tak berdaya

salam to all da reader especially ma frens..weh aku nk mintak maaf if de slh silap..tu jek..k tata..

~nani~

Bye2 olz..sebai2~~

Cuti sem dh dekat..
exam pn dh nk abis..
sem dpn deconnexion dh tade..
sedihnye..xdpt on9 dh..
kampung pisang akn di tinggalkn selame berbulan2 n maybe bertahun n maybe selamanye..
hihihihi..sedihnye..byk gile kngn dlm kampungpisang ni kn..
ramai2 kwn..n nk tau aku paling rindu sape???
mmber yg dh lame sgt lost contact ngan kite..
korang rase sape??
mohonk r...
lame gile kn dh x dgr khabar dea..korang sume dh tkr no..
dea xtau..aku pn dh tade no dea..hikhikhik..
maybe salah aku gak..suke gado ngan dea..
tp dh sakit hati..gado r..

to mohonk..klu ko windu ktorg..ko bukak blog ni lg..
hihihi..dtg2 la umah nani3..or umah aku or umah tatai..
ko kn tau umah ktorg..
jln g umah aku maybe ko x ingat kot sbb kite lalu jln yg slh ari tu..
nk senang g umah aku...
ko tau klang prade kn..dh dekat dh tu..
ko terus jekk..
smpi ko jumpe RHB bank n masjid lame belah kiri..then simpang 4 ko masok kiri..
ko jumpe masjid baru n sekolah agama..
dpn tu de prumahan aku..ko msti dh tau kn umah aku yg mane..
kikikiki..

gile pe aku bg direction kat sini..kikikiki...
just mish la kat mohonk ni..walaupon kdg2 sakit hati...kikiki...

huhuhuhu..
wa..to gilakkkk or sebai2...
wah..thanks evrything beb..kikiki...
fwenz 4 ever k..ingat janji kite..jgn noty2 k...
slalu2 contact aku..
nti pas aku diploma bru kte jumpe eyh..
time skang xpyh r jumpe..
aku nk jumpe ko time ko dh kaye...
bru best nk kikis...wakakakakaka...
huhuhuhuhu...
n to korang2...jgn slh faham eyh..
xde maknenye nk declare pape sbb ktorg just fwenz...until when2 n until die..hihihi...

to lain2 mber..nani tatai n lina...
thanks 4 evrything...sowi 4 evrthing..
terngumpat ke..terkate ke...ape2 jak la..
huuhuhu...

klu aku dh xde..ckp kt fmly aku..
aku sayang sgt kt dorang..kikikiki...

bubbye plz...sebai~~~...

manje....
love u olz..muahhh2..

end

Bila Lagi yerk...

ASkum...

Adesss klu aku da mule mengepos blog neh...tandenye aku xleh tido la...hmmm sdpnye korg2 sume tido yek..xadil toll...ntahla nanti bile lak dpt post blog ni kan...da la da nak balik n then sem depan da xde d provide wireless neh lagii.uwaaaaaaaaaaaa so sad..

Ngn wireless ni la kite dpt berhubung dengan org yg kite nk berhubung kan..so bile da xde internet nanti sure mati akal gak kan..ade yg ske ym,friendster,cenel #kampungpisang n so on..hah cane yekk.dont noe ler tul ke x..tp yela tu..dari part 3 lagi dapat free cmtu jek kn..

Pasni maybe our cenel akan lesap abeh..haha..xpela..xde org pon da peduli sgt i guess...nanti bile balik sure le msg2 wat hal masing2 kn...plan2 jgn dirancang nnt de jek yang kiciwa xdpt g..hurmmmmm plan biar sempoi jek..ckp n then jalan jek terus...kn kn..

N to all ma memberz,if aku de wat hal sepanjang sem ni ngn korg aku mtk maaf eh..bese r sume de pangai sendiri n just b ur self...trime kasih pase yg take k kt aku sepanjang sem ni...pade manje,aku mintak maaf ni bkn tandenye aku nak tutttttttttt.....taw...hehehe..ko kn sek pk bkn2 jek..hahaha...

Pa lagi mau ckp neh..sile2la update blog wahai sekaliann zombie...i already lost idea..dushummmmmmmmmmm cayalahhhhhhhhhhhhh...chow chin chin

~Nanio~~

For SomeOne~~ wa pu che taw lor..

kau membuat kuberantakan,
kau membuat ku tak karuan,
kau membuat ku tak berdaya,
kau menolakku acuhkan diriku,
bagaimana caranya untuk,
meruntuhkan kerasnya hatimu,
kusadari ku tak sempurna,
ku tak seperti yang kau inginkan,
kau hancurkan aku dengan sikapmu,
tak sadarkah kau telah menyakitiku,
lelah hati ini meyakinkanmu,
cinta ini membunuhku.

untuk sape eyh??? hihihi..
korang jgn nk teke sape2 eyh..
aku jek yg tau..kikiki...
tp xde mende r sume nie..
saje2 je..

forget it..;p

-manje-

Wake up...

Salam to all...

Lame beno rasenye aku xmenaip disini..sebok blog sndiri..saje jek nak pesan pade sume membe2 aku n diri sendiri..Final exam da dekat kan, so igt2lah yek..

Pe lagi erk,tem final nanti jage la kesihatan baik-baik..Tido secukupnye n makan jage ckit le..Takut de effect pape kat kite tem final nnt..

Stdy must go on..Bese r org cam kite neh sebok je booking flight la ape la but dont forget to stdy..Igt2kanla sesame kite supaye xlupe.Hope sem ni ok2 aje untuk aku n to all of u coz insyallah dpt grad on time..

Same2 la doa utk kejayaan bersame..To all yang dah dapat dekan,kekalkan guys..hehe..ckp org jek aku neh..xpe doa2la xde yang kantoi paper..Pesan tuk diri sendiri ni..hehe ;p

Oklah..Itu dulu untuk kali ni..slam...SELAMAT MENGHADAPI FINAL EXAM..

~Nani3~

Selamat Hari Lebaran~~

hai olz...

hari ni hari rabu ah..esok kami zombie berempat akan berangkat pulang ke rumah lor...
nak raya dah kan..wah...cant wait la...gembiranya hati...
sempena nak raya ni..kami zombie2 menyampaikan mohor2 besar dr ketua segala zombie...
mengumumkan...esok x raya lg!!!...

Dengan itu esok puase lagi lor...
tp disebabkn kat umah nti ktorg x on9..kowang jgn rindu eyh..hihih..
ade ke org nk rindu eyh???balik2 yg bace blog..korang jugak..
hahaha..tol x???sape lg yg bace blog kite nie???

so kat sini..aku nk mohon maaf zahir dan batin kat korang..(versi melayu)
njalok ngapuro seng akeh2 lor...(versi jawa)
iboh lupa ngagak umah mek kat klang sia..(srwak lor)
hikhikhik..
wa pu che taw la..wa pu yau~~wei..le hao pin tou ah..(versi amoi)

Selamat Hali laya pada semua..
if aku ada terkasar bahasa yg mmg di sengajakn ..so itu aku mmg sengaja...
sorry r beb..jgn terasa k...aku kn mmg mcm tu..suke2 jerit2..release tensen..
tp jgn jerit kat aku..nti aku sedih lor...

kla..ntah ape aku ngarot..lantak korang la..hahaha
bye2 op2 sume...
gonna mish u olz la....
muah2!! tepis2.. ciom x ikhlas nie...
meh salam...hulur tangan..pipi ciom pipi lor...

Salam Ramadhan Selamat Berpuasa
Salam Syawal Selamat Hari Raya
Salam Tulus Ikhlas maaf zahir batin di pinta
Salam Aku untuk Korang di hari yg Mulia...

bye2 olz...zombie2 fly to tanah air~~

Malam lailatul qadar

Keutamaannya sangat besar, karena malam ini menyaksikan turunnya Al Quran Al Karim yang membimbing orang-orang yang berpegang dengannya ke jalan kemuliaan dan mengangkatnya ke derajat yang mulia dan abadi. Ummat Islam yang mengikuti sunnah Rasulnya tidak memasang tanda-tanda tertentu dan tidak pula menancapkan anak-anak panah untuk memperingati malam ini (malam Lailatul Qodar/Nuzul Qur’an, red), akan tetapi mereka bangun di malam harinya dengan penuh iman dan mengharap pahala dari Allah.
Inilah wahai saudaraku muslim, ayat-ayat Qur’aniyah dan hadits-hadits Nabawiyyah yang shahih yang menjelaskan tentang malam tersebut.
1. Keutamaan Malam Lailatul Qadar

Cukuplah untuk mengetahui tingginya kedudukan Lailatul Qadar dengan mengetahui bahwasanya malam itu lebih baik dari seribu bulan, Allah berfirman (yang artinya),

[1] Sesungguhnya Kami telah menurunkannya (Al Qur’an) pada malam kemuliaan. [2] Dan tahukah kamu apakah malam kemuliaan itu? [3] Malam kemuliaan itu lebih baik dari seribu bulan. [4] Pada malam itu turun malaikat-malaikat dan malaikat Jibril dengan izin Tuhannya untuk mengatur segala urusan. [5] Malam itu (penuh) kesejahteraan sampai terbit fajar. [QS Al Qadar: 1 - 5]

Dan pada malam itu dijelaskan segala urusan nan penuh hikmah,
[3]Sesungguhnya Kami menurunkannya pada suatu malam yang diberkahi dan sesungguhnya Kami-lah yang memberi peringatan. [4] Pada malam itu dijelaskan segala urusan yang penuh hikmah, [5] (yaitu) urusan yang besar dari sisi Kami. Sesungguhnya Kami adalah Yang mengutus rasul-rasul, [6] sebagai rahmat dari Tuhanmu. Sesungguhnya Dialah Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui. [QS Ad Dukhoon: 3 - 6]
2. Waktunya

Diriwayatkan dari Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam bahwa malam tersebut terjadi pada malam tanggal 21, 23, 25, 27, 29 dan akhir malam bulan Ramadhan. (Pendapat-pendapat yang ada dalam masalah ini berbeda-beda, Imam Al Iraqi telah mengarang satu risalah khusus diberi judul Syarh Shadr bidzkri Lailatul Qadar, membawakan perkatan para ulama dalam masalah ini, lihatlah).

Imam Syafi’i berkata, “Menurut pemahamanku, wallahu a’lam, Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam menjawab sesuai yang ditanyakan, ketika ditanyakan kepada beliau, “Apakah kami mencarinya di malam hari?”, beliau menjawab, “Carilah di malam tersebut.”. (Sebagaimana dinukil al Baghawi dalam Syarhus Sunnah 6/388).

Pendapat yang paling kuat, terjadinya malam Lailatul Qadr itu pada malam terakhir bulan Ramadhan, berdasarkan hadits ‘Aisyah radiyallahu ‘anha, dia berkata: Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam beri’tikaf di sepuluh hari terakhir bulan Ramadhan dan beliau bersabda, (yang artinya) “Carilah malam Lailatur Qadar di (malam ganjil) pada sepuluh hari terakhir bulan Ramadhan.” (HR Bukhari 4/255 dan Muslim 1169)

Jika seseorang merasa lemah atau tidak mampu, janganlah sampai terluput dari tujuh hari terakhir, karena riwayat Ibnu Umar (dia berkata): Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda (yang artinya), “Carilah di sepuluh hari terakhir, jika tidak mampu maka jangan sampai terluput tujuh hari sisanya.” (HR Bukhari 4/221 dan Muslim 1165).

Ini menafsirkan sabdanya (yang artinya), “Aku melihat mimpi kalian telah terjadi, maka barangsiapa ingin mencarinya, carilah pada tujuh hari yang terakhir.” (Lihat maraji’ diatas).

Telah diketahui dalam sunnah, pemberitahuan ini ada karena perdebatan para sahabat. Dari Ubadah bin Shamit radhiyallahu ‘anhu, ia berkata Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam keluar pada malam Lailatul Qadar, ada dua orang sahabat berdebat, beliau bersabda, “Aku keluar untuk mengkhabarkan kepada kalian tentang malam Laitul Qadar, tetapi fulan dan fulan (dua orang) berdebat hingga diangkat tidak bisa lagi diketahui kapan lailatul qadar terjadi), semoga ini lebih baik bagi kalian, maka carilah pada malam 29, 27, 25 (dan dalam riwayat lain: tujuh, sembilan, lima).” (HR Bukhari 4/232).
Telah banyak hadits yang mengisyaratkan bahwa malam Lailatul Qadar itu pada sepuluh hari terakhir, yang lainnya menegaskan di malam ganjil sepuluh hari terakhir. Hadits yang pertama sifatnya umum, sedang hadits kedua adalah khusus, maka riwayat yang khusus lebih diutamakan daripada yang umum, dan telah banyak hadits yang lebih menerangkan bahwa malam Lailatul Qadar itu ada pada tujuh hari terakhir bulan Ramadhan, tetapi ini dibatasi kalau tidak mampu dan lemah, tidak ada masalah. Maka dengan ini, cocoklah hadits-hadits tersebut, tidak saling bertentangan, bahkan bersatu tidak terpisahkan.
Kesimpulannya, jika seseorang muslim mencari malam Lailatul Qadar, carilah pada malam ganjil sepuluh hari terakhir, 21, 23, 25, 27 dan 29. Kalau lemah dan tidak mampu mencari ppada sepuluh hari terakhir, maka carilah pada malam ganjil tujuh hari terakhir yaitu 25, 27 dan 29. Wallahu a’lam.
Paling benarnya pendapat lailatul qadr adalah pada tanggal ganjil 10 hari terakhir pada bulan Ramadhan, yang menunjukkan hal ini adalah hadits Aisyah, ia berkata: Adalah Rasulullah beri’tikaf pada 10 terakhir pada bulan Ramadhan dan berkata, “Selidikilah malam lailatul qadr pada tanggal ganjil 10 terakhir bulan Ramadhan.”
3. Bagaimana Mencari Malam Lailatul Qadar

Sesungguhnya malam yang diberkahi ini, barangsiapa yang diharamkan untuk mendapatkannya, maka sungguh telah diharamkan seluruh kebaikan (baginya). Dan tidaklah diharamkan kebaikan itu, melainkan (bagi) orang yang diharamkan (untuk mendapatkannya). Oleh karena itu, dianjurkan bagi muslimin (agar) bersemangat dalam berbuat ketaatan kepada Allah untuk menghidupkan malam Lailatul Qadar dengan penuh keimanan dan mengharapkan pahalaNya yang besar, jika (telah) berbuat demikian (maka) akan diampuni Allah dosa-dosanya yang telah lalu. (HR Bukhari 4/217 dan Muslim 759).

Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda (yang artinya), “Barangsiapa berdiri (shalat) pada malam Lailatul Qadar dengan penuh keimanan dan mengharap pahala dari Allah, maka diampuni dosa-dosanya yang telah lalu.” (HR Bukhari 4/217 dan Muslim 759)

Disunnahkan untuk memperbanyak do’a pada malam tersebut. Telah diriwayatkan dari sayyidah ‘Aisyah radhiyallahu ‘anha, (dia) berkata, “Aku bertanya, Ya Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam, apa pendapatmu jika aku tahu kapan malam Lailatul Qadar (terjadi), apa yang harus aku ucapkan?” Beliau menjawab, “Allahumma innaka ‘afuwwun tuhibbul ‘afwa fa’fu ‘annii. Ya Allah, Engkau Maha Pengampun dan mencintai orang yang meminta ampunan, maka ampunilah aku.” (HR Tirmidzi (3760), Ibnu Majah (3850), dari Aisyah, sanadnya shahih. Lihat syarahnya Bughyatul Insan fi Wadhaifi Ramadhan, halaman 55-57, karya ibnu Rajab al Hanbali).

Saudaraku -semoga Allah memberkahimu dan memberi taufiq kepadamu untuk mentaatiNya - engkau telah mengetahui bagaimana keadaan malam Lailatul Qadar (dan keutamaannya) maka bangunlah (untuk menegakkan sholat) pada sepuluh malam hari terakhir, menghidupkannya dengan ibadah dan menjauhi wanita, perintahkan kepada istrimu dan keluargamu untuk itu dan perbanyaklah amalan ketaatan.
Dari Aisyah radhiyallahu ‘anha, “Adalah Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam apabila masuk pada sepuluh hari (terakhir bulan Ramadhan), beliau mengencangkan kainnya (menjauhi wanita yaitu istri-istrinya karena ibadah, menyingsingkan badan untuk mencari Lailatul Qadar), menghidupkan malamnya dan membangunkan keluarganya.” (HR Bukhari 4/233 dan Muslim 1174).
Juga dari ‘Aisyah radhiyallahu ‘anha, (dia berkata), “Adalah Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersungguh-sungguh (beribadah apabila telah masuk) malam kesepuluh (terakhir), yang tidak pernah beliau lakukan pada malam-malam lainnya.” (HR Muslim 1174).
4. Tanda-tandanya

Ketahuilah hamba yang taat -mudah-mudahan Allah menguatkanmu dengan ruh dariNya dan membantu dengan pertolonganNya- sesungguhnya Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam menggambarkan paginya malam Lailatul Qadar agar seorang muslim mengetahuinya.
Dari Ubay radhiyallahu ‘anhu, ia berkata: Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda (yang artinya), “Pagi hari malam Lailatul Qadar, matahari terbit tanpa sinar menyilaukan, seperti bejana hingga meninggi.” (HR Muslim 762).
Dari Abu Hurairah, ia berkata: Kami menyebutkan malam Lailatul Qadar di sisi Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam beliau bersabda (yang artinya), “Siapa di antara kalian yang ingat ketika terbit bulan, seperti syiqi jafnah.” (HR Muslim 1170. Perkataannya “Syiqi Jafnah”, syiq artinya setengah, jafnah artinya bejana. Al Qadli ‘Iyadh berkata, “Dalam hadits ini ada isyarat bahwa malam Lailatul Qadar hanya terjadi di akhir bulan, karena bulan tidak akan seperti demikian ketika terbit kecuali di akhir-akhir bulan.”)
Dan dari Ibnu Abbas radhiyallahu ‘anhu, ia berkata: Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda (yang artinya), “(Malam) Lailatul Qadar adalah malam yang indah, cerah, tidak panas dan tidak juga dingin, (dan) keesokan harinya cahaya sinar mataharinya melemah kemerah-merahan.” (HR Thayalisi (349), Ibnu Khuzaimah (3/231), Bazzar (1/486), sanadnya hasan).

article ni manje just copy jek...
tibe2 nk tau sgt pasal mlm lailatur qadar ni..
sape2 de info lebih...kongsi2 la eyh...hihihi

marilah kite bersama mencari mlm lailatur qadar ni..

-manje-

(^_^) Apa Anda Buat Jika..

Anda berada di stesen bas dan rakan anda ternampak sambil bertanya: "Tunggu bas ke?"
Anda harus menjawab: "Taklah aku tengah tunggu helikopter, lambat pulak hari nie ye"

Anda hendak pergi ke bilik mandi untuk mandi dan rakan sebilik anda bertanyer: "Kao nak mandi ke ?"
Jawab: "Taklah aku nak pi main layang-layang kejap, kao nak join?

" Anda sedang menulis surat dan rakan anda menegur: "Aik? Tulis surat nampak?"
Jawab: "Oh ye ke? Aku tak prasan ah... tangan aku bergerak sendiri" Lepas tu jotos dia dgn jotosan yg berpower lagik brutal dan sambung "ah tu kan dia jln sendiri, aku tak tahu tau"

Anda sedang makan nasik dan orang tegur: "Makan nasik?"
Jawab: " Mater kao buter ke per? Kan aku tengah minum teh ais nie?"

Anda baru pulang dari kerja dan jiran anda bertanyer: "Baru balek dari keje?"
Jawab: "Taklah, saya dari rumah, nak pi kerjer lah nie... opis saya dah pindah kat rumah.. dan rumah saya dah pindah pat opis"

Anda sedang sibuk buat kerja dan rakan sepejabat menegur: "Eh kau sibuk ke?"
Jawab : Takyah jawab, peratikan muker dia pastu kompang siket pipi dia.

Anda sedang menonton tv ceriter melayu, rakan anda datang lalu bertanyer: "Eh citer melayu ke?"
Jawab: "Bukanlah, nie kan citer Otromen Toro menentang Raksaser dari Planet X... kao tunggu jap nanti otromen kuar".

jgn mara...hihiihi..
-cik pepel-

frenship 4 ever

Dalam kita menjalinkan persahabatan tentu kadangkala ada masalah atau problem yang melanda. Ini berlaku kadangkala kerana tiada persefahaman atau saling tidak mengalah. Dalam mencari penyelesaian ini.. Korang bacalah tip-tip yang diberikan di bawah.. Aku ambik dari forward mail member aku. Cuba korang try tip tersebut mana tau. yang ada masalah tuh bleh settle..

1. KESABARAN
Belajarlah bersabar sekiranya sikap teman baikmu itu menyinggung perasaanmu, mungkin dengan kesabaranmu, temanmu itu akan mulai berubah & mula berfikir tentang hati & perasaan orang lain.

2. BERTERUS TERANG
Jgn sesekali kamu memendam perasaan jika kamu tdk menyenangi sikap teman2 di sekelilingmu. Cuba berbincang & berterus terang agar masalah yg membelengu dirimu aka selesai & jgn meninggikan suara ketika berbincang. 3. IKHLAS Sentiasa bersikap ikhlas & jgn terlalu berkira dgn org lain. Sikap ikhlas kita akan menjadikan teman disekeliling akan lebih menghormati kita.

4. SALING MENGHORMATI
Saling hormat menghormati. Hormatilah org disekelilingmu & sudah tentu org lain juga akan menghormatimu.

5. JUJUR
Belajarlah menjadi seorang yg jujur. Saling percaya mempercayai menjadi hubungan persahabatan yg dijalinkan akan berjaya. Sebaiknya, buang jauh2 sikap bermuka-muka kerana ianya sikap merenggangkan persahabatan. 6. SALING FAHAM MEMAHAMI Saling faham memahami & tdk berprasangka buruk adalah resepi utama dlm membina sebuah persahabatan yg berjaya.

7. SALING MEMAAFKAN
Jadilah seorang yg pemaaf sekiranya teman baikmua menyinggung perasaanmu. & ketahuilah, sikap pemaaf itu merupakan satu perbuatan yg mulia. Malah dia dpt memberikan kesan positif terhadap diri kamu sendiri

8. BERTOLAK ANSUR
Saling bertolak ansur juga merupakan satu factor penting utk membina sebuah perhubungan yg murni. Sifat begini akan memberi manfaat pada diri kamu & orang lain. Namun usah mengharapkan hanya org lain yg perlu bertolak ansur dengan kamu & dlm masa yg sama kamu pula mengambil kesempatan ke atas mereka. Ini tdk adil namanya!

9. JAGA TUTUR KATA
Jagalah tutur kata & jgn terlalu celupar ketika berbicara bersama teman-teman sekeliling kamu. Sikap lepas kata begini akan mengundang perselisihan faham antara satu sama lain.

10. NASIHAT MENASIHATI
Saling tegur menegur & nasihat menasihati antara satu ama lain. Teguran hendaklah secara baik & bukannya dgn melulu & mengkritik. Bukankah saling ingat mengingatkan itu satu perbuatan yg mulia?

11. AMBIL BERAT
Jgn pentingkan diri sendiri, sebaliknya ambil berat antara satu sama lain. Contohnya, jika temanmu sedang dilanda masalah. Berada di sisinya ketika dia sedang susah merupakan satu pengorbanan besar & tanda setia kawan. Ia memberikan kekuatan & sedikit bebanyak masalah yg ditang-gunginya akan berkurangan. Tapi awas! Jgn nanti sampai kamu tak tahan telinga jika saban hari terpaksa mendengar luahan masalahnya. Kadang kala kamu juga punya masalah yg perlu diselasaikan!

12. SALING BERHUBUNG
Jauh di mata, dekat di hati. W/pun mungkin kamu dipisahkan oleh jarak & kesibukan, apa kata kamu eratkan persahabatan dgn bertanya khabar. Telefon @ sekadar menghantar sms pun dah mencukupi tanda ingatan kamu kepadanya.

13. BERTELINGKAH
Sesekali bertelingkah yg berlaku akan menjadikan perhubungan bertambah baik. Kita lebih sling mengenali & memahami antara satu sama lain. Tapi haruslah diingat, bergaduh tanpa bermaafan tak guna juga. Sekurang kurangnya kita kenalah beralah & bermaaf-maafan agar kekeruhan yg melanda akan jernih semula

-Mrs. Jinggers-

Seloka zombie

4 orang bergabung disini
Menerajui 1 organisasi
Bukan hantu atau cik ponti
Kami di gelar sebagai zombie


Final exam bukan penghalang
Buku di meja,laptop di sisi
Berjaga malam lelap time siang
Asek menghafal command irc

Wireless diberi tak payah g cc
Bilik Nani3 menjadi sarang
Asyik tertumpu dengan Mirc
Sampai tertubuhnya #kampungpisang

Mendapatkan Op sudah semesti
Ramai pula sakit hati dgn kami
Dari sini kami mula mengenali
Ada yg tulus,ada yg tdk boleh dipercayai

Penat berjalan hotdog bun di niaga
Sampai bilik teringat cenel aje
Tidur sekejap pukul tiga terjaga
ON9 tak henggat inilah manje

Nani3 adalah nickname dia
Invite menginvite itulah tugasnya
Cenel kami selalunya ok-ok saja
Musuh masuk kick la jawabnya

User di invite banyak yang gatai
Tua muda semuanya ada
Semua ni tak dilayan Teratai
Kalau tak percaya silala cuba

Tak nak tido minum Kopi
Sampai langsung tak boleh lena
Kami menambah barisan SOP
Orangnye sudah semestinya Elina

Ikan bakar,ikan pari
Tak cukup plastik msukkan dalam beg
Jikalau anda tercari-cari kami
Jgn risau kerana zombie is backkkkkkkkkkkk

Cukup dulu sampai sini
Salah silap harap dimaafi
Izinkan amba mengundurkan diri
Seloka dicipta khas oleh Nani 3.

hanco ke tak hanco aku nak wat jugak..ekekeke

~Nani3~

Bulan Ramadhan..hayatilah ek..~~

PENGERTIAN PUASA
Puasa ertinya menahan diri dari makan dan minum dan dari segala perbuatan yang boleh membatalkan puasa, mulai terbit fajar hinggalah terbenam matahari.

PUASA WAJIB
Puasa bulan Ramadan, puasa kifarat dan puasa nazar.

PUASA SUNAT
Puasa enam hari pada bulan Syawal
Puasa hari Arafah
Puasa Hari Asyura pada 10 Muharam
Puasa bulan Syaaban
Puasa Isnin dan Khamis
Puasa tengah bulan iaitu 13,14,15 pada tiap-tiap bulan qamaria (tahun Hijrah)

PUASA MAKRUH
Puasa yang terus menerus sepanjang masa
Tidak termasuk dua hari raya dan hari tasyriq

PUASA HARAM
Puasa pada hari raya pertama Idil Fitri
Puasa pada hari raya pertama Haji
Puasa tiga hari sesudah hari raya haji atau hari tasyriq iaitu pada 11,12, dan 13 Zulhijjah.

SYARAT WAJIB PUASA
Berakal
Akhir Baligh (Cukup umur)
Kuat atau mampu mengerjakan puasa

SYARAT SAH PUASA
Islam
Mumayyiz (dapat membezakan yang baik dan buruk)
Suci daripada haid dan nifas
Dalam waktu yang dibolehkan berpuasa.

RUKUN PUASA
Berniat - Pada malam selama bulan Ramadhan hendaklah berniat di dalam hati bahawa kita akan mengerjakan puasa pada hari esok.
Menahan diri daripada segala yang membatalkan semenjak terbit fajar sampai terbenam matahari.

PERKARA YANG MEMBATALKAN PUASA
Makan dan minum dengan sengaja
Muntah dengan sengaja
Bersetubuh tanpa keluar mani pada siang hari bulan Ramadhan
Keluar darah haid atau nifas
Gila
Keluar mani akibat bersetubuh dengan perempuan. Tetapi keluar mani kerana bermimpi tidak membatalkan puasa.

ORANG YANG DIIZINKAN BERBUKA ATAU TIDAK BERPUASA
Orang yang sakit
Orang yang dalam perjalanan jarak jauh melebihi 52 batu atau 80.64 km.
Orang tua yang sudah lemah
Orang yang hamil dan orang yang menyusukan anak.

sile2 la kongsi pengalaman anda semasa berpuasa eyh....:P

op2..information engineering...

ma assgment!!!

The number n is said to be perfect if the sum of its proper divisors equals n. (For instance, the number 6 is prefect since its proper divisors are 1, 2, and 3; where 1 + 2 + 3 = 6). Write a program to display all perfect numbers from 2 through 1000. The program should contain the function sumOfDiv(n) that returns the sum of the proper divisors of n.

Wargh...!!!atas tu soklan asgment yg aku n tatai n sawol yg xdpt ktorg selesaikn smpi skang...
pade sape2 yg tau wat soklan ni..sile2 la bgtau..coz esok ktorg dh kene submit..
tp ktowg xtau nk wat pape...

tu la..ktorg blaja information engineering..korang xpcy..hahahaha
ssh wo..ingat sng ke..blh pecah pale otak aku blaja mende neh..kikiki..
xfaham n x faham n sik faham..kiki...

nasib baik lect ktorg ni lect paling baik kt dunia la aku rase..huhuhu..
dea bg ktowg tukar soklan..so ktorg memilih soklan nie...


The resistance of a conductor made from a homogeneous material is given by;
R = ρ . L / A
Where ρ is the resistivity of the material (in ohms per meter), L is the length of the conductor (in meters), and A is the area of a cross section (in square meters). For a bar of annealed copper,
ρ = 1.724 x 10-8 ohms/meter, L = 200 cm, and A = 0.25 cm2. Write a program to convert the length and the area to meter and square meters, respectively, and calculate the resistance of the bar. The material, the resistivity, the length, and area should be entered into text boxes. The computer should display the material and the resistance as shown in the sample run below.
[Run, enter the information into the text boxes, and press the command button]

hahaha..soklan ni pon sbnrnye aku tatau wat gak..tp ktorg akan berusaha untuk mencari jawapannye!!! yargh... (hasutan setan walaupon xde setan) nk tau dr mane??
ala..rahsia r...yg penting ktorg berusaha cri jawapan..lpas kuar result sem ni..bru aku gtau mane ktorg dpt jwpn..

tp ingat..ni atas usaha ktorg gak tau..ingat sng ke nk usaha2 mcm nie..kikiki..
tatai..deam2 tau..jgn bgtau sape2 mane kite dpt jwpn..

tu Elina...cayok la wat soklan no 5 tu...
nk tau soklan pe yg Elina wat???
ni ha soklannye...


Some metals are easier to heat than others. The specific heat capacity of a metal can be used to calculate the amount of heat needed to raise the temperature of a metal object a certain amount. If m is the mass of an object, c is the specific capacity of the metal (in Joules/grams x Kelvin) of the metal, and the initial and final temperatures are t1 and t2 respectively, then the heat, Q (in Joules), required to raise the object from t1 to t2 is given by
Q = mc(t2 – t1).
Write a program that requests the values of m, t1, and t2 and calculates the amount of heat required to raise an aluminum object (c = 0.217) of mass m from t1 to t2. Use a Sub procedure to obtain the input and a function to compute Q.


sng ke Elina???aku x tau gak..
wargh..ko dh pndi wat vb nie eyh..nti ajar2 la aku n tatai eyh..
bagos r ko..gudluck n teruskan usaha anda smpi programing anda menjadi k...

kla olz..smpi sini jek k..nk tgk elina wat asgment dea dgn sungguh sempoi smbil mlepak dgn geng2 bapoknye..kikiki...

dadai olz... wish aku n tatai n lina n Nani3 succes dlm pape pon k..huhuhu
papai....

FESTIVAL TARI BORNEO 08


festival tari borneo kali ke2 diadakan di uitm srwk yang berlansung pada 27-29 ogos 08..
terdapat 8 u borneo terlibat terdiri drp uitm swk,uitm sbh.UNIMAS,UNITAR,UPM bintulu,UMS,U Mulawarman,U tg.pura indonesia..festival ini dijayakan oleh pihak HEP.MPP,serta PMPP yg terdiri drp OP2 yg cun iaitu TATAI,nani3 n LINA.x lupe juge pembeli setia gerai panggang memanggang iaitu founder kgpisang x lain x bukan OP manje..hahaha


aku da macam reporter plak..

ni nk habaq kteorg ditugaskn menjadi LO utk UPM bintulu.LO tu (located of officer..yemeh?if x silap la)..besh jage dak2 UPM ni..deme sume sporting2 n frenli..serta hensem2 belake..tapi sayang nye sume sutun2 mcm lina..wakakakka..

agak bz mase festival ni..smpai kteorg terpakse escape klas..ye la..kena follow je ape bdk2 ni nk wat..paling cian kt nani3 coz dat time la kuiz n test die melambak2..

event ni byk mengajar kteorg manage mcm2..aku rase beruntung dpt jd LO..masuk DJ pon free je..dapat T.srt n tag lagi..tp agak penat sket laa...

byk kenangan manis time ni...juare tahun ni dimenangi oleh UNITAR.UPM menang costum kreatif terbaik..ok la tu..

niway congrate kpd OP2 kerana telah menjalankan tugas anda sebaik mungkin..klu ade anungerah LO aku rase kite leh dapat snanye..huhu..LO UPM adalah LO terbaik..kate OP..huhuh..tul x?

kpd mr. jinggers tQ 4 da beg yg bertemakn tari borneo.. n cik pepel tu..sy akan menjaganye sebaik mungkin..

1 more tink..TQ manje 4 suprise smlm..aku mmg btl2 suprise..ingt gilak btl2 datang..patut dari kuar pintu bilik tu hati aku berdebar je..hohoho..upenye nk jumpe die..tq gak sbb banje satay..


ade rezeki aku banje lak k..

hepi fasting 2 OP2 n sume visitor blog ni..smge ramadhan kali ini lebih baik dr yg lepas..nnti kite terawih same2 k..

Ma Story..

Askm N eloww sume...

Waaaa bru blik holiday d umah..Best x best sume de.Skejap je mse berlalu upenye..;p
To yati n lina tahniah coz bjaye melalui hari2 di kolej..Cayalahhhh..sem ni jek aku terbalik lak..;p

Aku nk cite pe ye..nth xde ape sgt yg menarik..Tp aku nk share je la pe yg aku rse..Kite terutama aku (Nani3),manje,eis n Lina ..kdg2 kite mngeluh nape kte stdy Sarawak kn..rupnye untung gak..Tayahh tarik luggage yg besar kt pudu raye..penatt wooo. aku da rse tem anto adik aku..so bersyukurla dpt naik flight sllu whai rakan2 sekalian..hehehe..thanks to our family..
Kt pudu,Kota raya pndek kate area KL la,tem mlm2 rpenye byk bnde yg boleh kte renung2 n pk ckit yg kt ni untung sbnrnye..

Tem tgh tggu bas adik aku tu,ade sorg ni,mmg pengemisla kre.die siap nk melutut kt aku coz nk duit..siap tnjuk2 handbeg aku.aku xsmpai ati tgk die..org sume xnk kasi..die kne cm tnduk2 ala2 jepun gtu nk dpt duit.air mate bertakung jek kt mate die..sian la..

Itu 1 hal..then aku nmpak lak,golongan yg tpske kutip smpah n geledah tong smpah..aku xtawla ape yg dcari..mgkin mkanan kot..kte kdg2 buang2 je mkanan tu.rpenye ade yg ssh nk dpt mknn smpai tpkse cr sisa2 jek nk truskn idop..

Ade jugak yg tdo2 kat kaki2 lima jln..uwaaa xde umh taw..aku xkaye..tp aku just leh tgk dr jauh sume ni n wat aku t'pk..Ape g erk aku nmpk tem lm tu..hmmm ade sorg ni laki, maybe die gile.die jln2 tgh2 bndar tu dgn pakai slifless n sluar tide pndek..mmg pelikk..

Bkn ape..muke mmg laki sejati bkn mak nyah ke ape..klu mak nyah mmg dorg sedar tp die ni kre lupe igtn la n de sbb die jd cmtu..org tgk die ketawe2.mgkin dorg rse die pelawak kot..hmmm biase sume mnusia de kelemahan..org tu jln je xde arhnye..

Entah nape mlm tu aku cm dpt sgt byk gmbaran yg wat aku berfikr..akU jln2 cr teksi,ssh taw nk dpt teksi tem mlm2 kt Kl..even teksi sgtla byk..dorg xnk pn stop..ni sbb pe,dorg demand nk cr customer yg bg hrge mhal..maybe ssb hrge myk n so on la wat jd cmni..lame gak baru aku dpt teksi..

Sembg ngn pkcik tksi tu.Die ckp kdg2 ssh nk dpt Rm 50 pn..wahhh cane la nk survive klu cmtu hr2..itu psl teksi..Da kt Kl Central aku skali lg dpt tgk,polis tgkap penagih2 dadah..gari dorg n bawak dorg..dorg sbnrnye cm org yg bodo ckit le kre..cm khayal n xigt pape..tem2 dorg kene gari n polis bwk dorg tu..aku ade dgr sorg ni tnye," En. mlm ni kitorg tdo lokap ye?" n polis tu jwb " Ye mlm ni kamu tdo lokap n duk Balai" tp penagih tu xde lak cm lwn2 ke..cm snyum jek..hahaha..

adesss nth la..itula keadaan Kl yg aku nmpk..mgkin tu bru ckit..mgkin de lg mcm2..so utk sume kte ptutnye bersukur utk sume n ape yg kte dpt n ade..be strong to all of u guys...

ok Salamm sume thats all


~Nani3~

My Bday kek..(19.8.08)

From milah n Atie

From aisyah n op lina..
hai..manje neh..kikiki..manje nk wish hepy bday kat dri sendiri..wakakaka...
xla..sbnrnye aku post blog neh untuk wish berbanyak2 time kaseh kat milah n atie n aisyah n op lina..huhuhu..sbb korang..aku ade due kek tahun nie..untung tol aku kn..korang yg lain jgn jelez eyh..huhuhu...
sedap weh kek2 tu..due2 fresh krim...satu coklat buleberry n coklat je..emm..smpi mnjilat jari dowh...:P..
op nani n tatai call n msg mlm tu untuk wish bday..thanks sbb xlupe bday aku eyh op2 sume...
kla..tu jek nk post..just to say thanks a lot to all of u..
love u olz...muahx2....

Cite Pak Gad...

UKey..salam all..hah aku nk smbung cite pak gad ritu yg aku stop..ape jd eh kt ktrog tem g pondok pak gad dat noon..


Pegi2 jek ade sowg pak gad tnye hah ni nape dtg ni?Laa td dorg yg pgl,but then tnye ag..kitorg (Tatai N Nani3) ckp la,kitorg la yg kete kancil td..pAS2 die suh jmpe ketua Peg. Kslmatan.leh sebut name ke..?? xpe la eh..


Kitorg pn bek ati bg slm ape sume n pgl die pakcik..tp die jwb grg r,ape pakcik2, brother la!..pAs2 da cm kene tengking kt ctu..c tatai pgl die tuan..pn slh gak..die kate bkn tuan, Pakcik plak..cane neh..pening pale..huhuhu


Pastu kene r bebel mcm2..die mule2 nak kasi surat cinta kt ktorg or dgn lebey detail lg,surat saman..hehehe..kitorg jwb pe,pakcik kitorg trime je klu pak cik nk kasi n kitorg mntak maaf..hahaha..muke redha jek 2 bdk neh..


Sape nme awak!?die tnye..ekekeke..jwb r full name kitrg..tp die pgl Nurul n Nur jek..hehe..ok r tu kre..Cmne ngn stdy awk klu awk msuk court?ask lg..yg slmber 2 org ni ske mnjwb lak..ckp jela kami trime je pkcik lgpon kami da part 5.hakhak..;p pkck tu msti cm tensen ckit ckp ngn kitorg neh...


Then, da p jwb part 5 memandai spe suh..die tnye r name Pengarah Campus..Tp ala xkn r kitorg xtaw pngarah campus swk neh..kompen r taw cme ttgl 1 pgkt jek..tu pn kene mrh lagi..Sbb kepakaran kitorg mnjwb..kene r soklan Sape Naib Canselor UITM??.?@?@?!!####%%??.
Hahaha..ni part yg besh sbb mne la nk igt,rsenye xtaw pn ;p .yg tatai jwb Abu Shah jek..tu name papa nye le..tmbh Nani lg r xtaw..huhu..ni r sbb kitorg kne denda..kitorg kene tulis 100 kali name Naib Canselor..TULIS TGN lak tu..Mse pon die set..


Nanie kene tego part len lak.tmbh2 lg kne bebel..haha..wambut wane la,koler bulat la..sume slh..muakakaka..tp ilek jek r..xpnh kene tego ngn pak gad..tp kitorg trime je dnda tu n wat on time..;p hanta je dende tu,sume pak gad ketawa..pengajaran le..wat hal lg..


NI la pengalamn utk Nani3 n Tatai yg pling bmkne utk sem ni..kitorg kre cm dak baik r..tp tbe2 wat slh tu yg cmni..tp skrg pak gad tu da knl kitorg..ble jmpe je, leh r angkt2 tgn da..leh tego n best sbnrnye le kene denda tu..bkn slalu..kn kn..;p


For mnje n Elina kitorg xlibatkn dorg tem tu sbb iyela Nani3 bwk kete kn..sendiri mau igt la beb..cayalahhhh op sumeeeeeeee..idup biar sempoi..

Salam


~Nani3~

video sukaneka..

video

huhuhu..nie lah dea video dorang main tiup tepong..de nani n tatai jek..x sempat nk rekod lina tiup tepong sbb aku bru amik hp nk rekod tp tatai dh abiskn sume gule2 dlm tepong tu..huhhuu..klaka siot tgk dorang main..huhuhu..jgn masok dlm utube tau..bahaye..nnti dorang x larat nk lyn peminat dorang..cukup la dgn al informs tatai tu n kpa nani n lina..dorang dh cukup pemes dh..jgn la pemes kn dorang lg k..kikikiki

sowi la..aku tade video nani n lina men futsal...video tu kat tatai...nti aku amik kt dea..xpon aku soh dea yg upload eyh..huhuhu.. kla..hope korang enjoy..chow chin chow.. thanks to u olz ...

muaahh3!!!hihihi...bubbye..yeah!!!! hidop op!!!

sukaneka sri gading

hai olz..manje neh..ari ni manje nk cite psl sukaneka ktorg td..huhuhu..penat seyh.. tp heppy la dpt main same2 ngan dak2 blok 1 sri gading..huhuhu..sukaneka td ade futsal..dudukkn belon..watergun n cri gula2 dlm tepong..huhuhu..yg nani n lina main watergun,cri gula2 dlm tepung n futsal...tatai masok watergun n cri gula2 dlm tepong..aku masok watergun jek..kikiki...manje ade rekod tau video dorang time tiup tepong..tp line slow sgt la..xdpt nk upload..len kali manje upload eyh..klaka tgk dorang men..abis muke dorang..huhuhu..video nani n lina main futsal pon ade..nti klu line dh laju..manje upload la..bg korang sume tgk..kikiki..kt bwh neh pic dorang pas abis main cri gule2 dlm tepong..mcm pki bedak segantang dh jd nye..uhuhu..mcm busan jek aku menaip neh..spttnye cite ni hepy jek..maybe sbb aku dh ngantok kot..huhuhu..xpela..korang bace la..nnti aku soh r nani or tatai tmbh pape yg ptt.kikiki..kt gmbr bwh neh..dr kiri tu..tatai,nani3,rumate aku miera,elina07 n mber ktorh shawol..aku yg snap pic nie..so aku tade la dlm pic tu..kikiki...






dh tgk dh..??huhuhu..ktorg xtau la ktorg dpt no bape dlm sukaneka nie..tp yg pastinye ktorg dpt hadiah gak..huhuhu..hamper..n lg 1..kebetulan hari bertuah aku..dpt la menang cbutan bertuah..kikiki..bertuah la sgt..nti aku tunjuk pic ktorg bgambor ngan hamper eyh..ish..nk tunjuk xnk eyh..aku xpnh lg nie publish pic aku kat blog..namo la bg pic tu..hmm..tp mcm tpakse jek..sbb sume gmbr ngan hamper de aku..ish2..lantak la..biaq pi la..hmm..kikiki...nk tgk kew?? yola2..aku tunjuk.. ni kat bwh neh..

hahaha..besar gak hamper tu..tp xtau la no bape..asal ktorg dpt hamper..leh mkn sesame..kikiki...time ni dh nk blik bilik dh..msing2 dh pnt..ngan nani nye dh mcm nk pinsan je lepas main futsal..tatai plak contact lans <-- betul ke eja neh..aku tibai jek..hahah..mende alah tu dh masuk tepong...dea xnmpk pape lg dh..sempat la ktorg posing ngan hamper tu..ini la team ktorg bersukaneka hari tu..hahaha..byk aktiviti ktorg time cuti neh..ngan feskem lg..tp hal feskem tu biar nani n tatai n lina yg cite sbb aku tade kene mengena ngan feskem sgt..dorang ber3 tu ajk untuk feskem neh..so dorang tau la..keje aku tukang mkn jek..mkn yg "bakar2" tu..huhuhu..jgn mrh nani3..kikikiki..untuk feskem jek..wet aku abis RM40.huhuhu..abis beli mknn jek..beli bnd2 ngarot ape ntah..bkn slalu kn..byk sgt gerai..sume nk mkn..kikiki..tgk badan r..ahahahah...

hmm..smpi sini jek la aku cite..nani,tatai n line..if korang nk tmbh pape..tmbh la eyh..ne tau aku lupe cite pape kew..aku dh ngantok gile neh..nk tido..huhuhu..weyh2..esk kejot aku bgun pg weyh..nti aku overslept lg weyh..:P..saje2 over slept pon leh gak..tp yg ari tu aku btol2 x sedar eyh tatai..bkn sengaja overslept..aku mmg pening siot..huhuhu...

k olz..bubbye..hidop zombie!!! yeah!!!! love u olz..tata titi tutu..

time tu sleep..krohhh..kroh...kroh....:)

Dont know la...

haii..manje neh..kiki..lame dh aku x update blog nie..sowi la eyh pade pembaca2 yg setia.kikiki..ceh!!pasan..ade ke pembaca setia blog neh???kuikuikui...

huhuhu..weh op nani3..hepy bezday lor..sowi kek murah jew..klu nk kek mhl..nti kite celebrate same2 eyh...huhu..bile kite nk kuar neh..dh 2 minggu x kuar..busan...

then aku sedih gile weh korang nk balik nnti..aku namo la anta korang balik..aku sedih gile anto korang balik..tp aku x balik..huhuhu..nak balik gak..tp apekn daye..ekonomi ngah jatuh menjunam r..huhuhu..

sedihnye aku..nti time bday aku jgn korang deam jek eyh..calling2 la aku..kikikiki..
wargh!!!!sedih siot...nak balik....bleh jd gile weh aku klu pk psl balik neh.. :(( nape korang balik!!! xadil...jgn la balik...

hmm..n lg 1 jgn lupe...disebabkan korang balik..jgn lupe bawak makanan manyak2 sgt2.. sbb aku akn pose x mkn nasi selame 10 hari cuti tu dan aku akn mkn megi jek..kiki.. so pndai2 la korang bwk mknn untuk aku eyh..tatai..jgn lupe gardenia...nani..arca buah jgn lupe..kikiki.. n bwk la mknn ape2 lg yg patot..weh..1 jek permintaan aku sempena korang balik nie..
tolong la bwk balik tempoyak ikan bilis!!!! plz..aku kempunan neh....huhuhu

lg ape eyh?? tatau dh la..huhuhu.. ha..last la nie..thanks to ruehee coz dh ubah suai blog neh.. desugn banner kampungpisang atas tu...smart siot..kikiki..pndi2 la ko design blog neh eyh..

k la..chow chin chow!!!!!

_manjegurlz_ yeah hidop op!!! babbbbb...eeeeee la....

Elina07...

hai sume...aku ni haa...Elina07..orang yg x penah tulis pape kat blog..i just want to introduce myself...my name is Elina07..just called me Lina..aku ialah chatters yg paling tidak aktif...hehee..aku ni kawan ngn budak nani, manje n tatai...tu jer..hepi besday la kat nani atau lebih famous lg..naib presiden Kelab Pertahanan Awam...hahaha..(sempat promote lagi)...hoho..ok la,dats all from me..daaa.........

hepy beday to nani3--20 years old



hi olz..warghhh..1st of olz tq 4 those yg visit blog ni..cantek2..
tq kat ultramen coz mencantekkn ape2 yg patut kat blog zombie ni..
huhu..tatai here..i think..aku yg paling jarang tulis kat blog ni..
so,diz is ma turn ke actually?x la..hehe..sowi2,lately bz la..paham2 je la kn..

ni nk habaq kat u olz wat hepen on nani3 baday..
4 ur info,baday nani3 actually 5 ogos 1988..
so,..19 hb kat klas aku ngn yati da planning nk wat suprise
kat si nani3..then,dat evening kteorg g la samarahan ngn
sir pian..die nk amik bebi die kt bebisitter,so kteorg
tumpang r die skali..huhu~~bahagie sgt dpt dukung bebi
tu..4 me,if kite tgk muke bebi sume problem kite hilang
sekejap..tul x?

then,kteorg p la beli kek kat taka n mende2 jajan ngn
air gas..afta balik kteorg da plan tanak tegor die
lansung..yg aku x smpai ati die ketuk pintu aku ajak g
dinner..mesti die mam sowang..

pastu si yati p bagi msg kat nani3..kononnye nani3 buat
cite pasal yati kat aku..i mean kire cam nani3 ni fitnah
yati la..agak r msg tu ayatnye... pergghhh...kteorg mmg
x penah gado slme ni..so,bile real if jd cm ni..gile
ar..mesti r sedeh sgt2..

then,lina g bilik nani3..ni la bab yg paling aku rase
bersalah sgt n x sampai ati..bile taw nani3 nanges..
and we know she cry bcoz of us...eh2..but have others
factor la..n da main factor i think bcoz en. BAKAR kot..
kteorg mmg risau gile2..sbb die tu da la cam x sihat..
tp..ape buleh buat..sape nye baday die la
terkene..hahaha

sampai masenye pkul 12.15 am..kteorg plan kunun2 aku
kene histeria..si lina panggil..aku time tu olready act
as seorg yg kene histeria..siap selimut2 then rambut da
wat serabai2..si rumate aku(sasha) pon turut terlibat
ngn rancangan jahanam ni..tup2 die dtg bilik aku..kowang
nk taw wat hepen?beday gal pulak yg pensan...hahahaha..
unexpected!!!

apelagi..glabah tahap cipan la we olz..then,dlm die
pensan2 tu leh plak sing beday songs..kteorg kejut2 die
soh die tiup lilin..gile ar...nani3 mmg x
larat..touching siut tgk die..
than,after dat ade la wat mkn2 sket..mkan jajan2 n
cekedis2 ngn air gas je.hahah..
dat olz..

2 nani3:sowi 4 wat hepen yesterday..kteorg wat sume ni
mmg utk ko..bkn x sgje..mmg sgje..yayaya...
my wish hope u will strong face olz da challenges in diz
world..watever hepen..we olz op2(tatai,manje n lina)
will be beside u k..study hard bcoz i noe u r valueble
in da future..chayok2 miss accuantan.. hope u hepi olwez
n jage kesihatan k..pasal en.BAKAR..yang akan di bakar2
dan dipanggang sehingga rentung tu..ko jgn pk..biar die
ngn hidup die..

::1 more think i want 2 say bout u..."nani3..nani3.. u r
so great beb!!!!.."
okek..sayang kamu op!!muah2..::

Sem Baru For Us

Salam...

OLAAAaa sume..amacamm wajah baru blog ni??cantik x..;p thanks for someone yg penat lelah tlong kitorg edit blog ni.. ;p Ape cite kitorg lak afta sem baru ni..hah awal2 da wat hal zombie2 d cni...

Citenye bermula dcni...hehe..saspen ckit..Kitorg 3 org balik swk pd 6 Julai 08 hari ahad if xsilap tem tu...ape lg tem blik cam bese r mule2 tingat umh la mcm2 la...cm xleh trime kenyataan da blik swk..Iyelaa ble blik umh asek jln n heepi jek..balik cni sedey la kn...byk la cite ble kitorg da bkmpul balik..best gak la..tp pes mule2 je smpai kt kolejj...kitorg buka la laptop memasing..nak tgk ler,line wireless tu still dpt or x..tp sedey la sbb mule2 wireless xdpt..lame2 brula dpt...tp yg sedihnye jugak..cenel #kampungpisang dalnet/malayirc n nick kitorg sume da expired..hah aku ler daftar balik n jd ponder cenel neh wat smntara..dun worry nnt aku kasi pd manjegurlz semula..huhuhu...bkn xtaw kt cenel ni byk la kenangan kitorg berempat...

OK,itu psl cenel..psl kitorg lak..ble awal2 blik mesti r busan..tmbhan xde mnde nk dibuatkan lg...tem ari sbtu yg 1st week tu..ape lg kitorg g enjoyla...kitorg bercadang nk g ilangkn tension di satu tempat rahsia..hehehe..xdela sume nk g karoke..kitorg g berlima..org yg wajib ade tentu2la Manje,tatai,Nani3 n Elina n sorg lg mmbe kitorg...Sblm g karoke tu kitorg g mkn pizza kebetulan sume da mengidam agaknye nk mkn pizza..sonokla gak sbb g beramai2..mkn smpai kembong perot.ekekeke..mkn pun cam hepi je ckit walopon still home sick la..mcm2 sick ler dak2 neh...;p

After mkn tu,g r karoke..part yg pling kitorg tggu tem manje nyanyi,sbb pe die xnak nyanyi mule2..mne leh, kate op..msti r nk nyanyi juge..hehehehek..kene pkse n tpkse die nyanyi gak..cayalahhhhhh mnje.lgu pe ek mnje nyanyi??lagu Hattan if xslp..;p Cam tatai die nyanyi la lgu peberet die,nani3 lgu peberet sndri n lina gak..sume nyanyi..walopon xla sedap mne..tp enjoy la..best sgt r...tp agak mmbazir sbb karoke blik iyela satu jam je da rm35 if xsilap..mule ambik satu jam..pas da xckup g tmbh 1 jam lg..haha..nyanyi smpai skit tekak neh..bestla gak..ilangkn tensen d pale jemale kitorg sume ;p

Kitorg niat2 nk balik kul 10mlm cmtu r...Tp gerak dr kuching tu kul 10.35mlm if xsilap...ape lg takut la kitorg..gate uitm tutup kul 11.00 mlm sharp...bwk kete pon ala2 formula one..mule r msg2 karot mengarot dlm kete..msg2 wat wasiat if kete accident..tem tu la bru korg nk betobat..hehee..;p tp kitorg smpai uitm tepat2 jam 11 mlm..tkut gak pak gad tahan..iyele balik lewattt..mne leh..awal2 da nk wat hal..tp mlm tu kitorg slmatt smpai tnpa kene tahan ngn pakgad..wahhhh cam nikmat je rse pas da blik kolej ;p...pak gad xnmpk kitorg lagi kot trm tu..huhuhu..;p

Hmmmm LOM beh cite neh..soknye lak..kitorg de misi penting..misi ape???anto mmbe g epot..die nk blik..nk dpendekkan cite..kitorg pg tu bekpes kfc..ni kene gtaw sbb pe..sje sje...huahuahua..afta da mmbe msuk lam flight..kitorg berempat g la blik....sebelom bliknye lwat r mall The Spring dlu..tp awal sgt..lom bukak.cm ape nth..then, P la plak tman sahabat
tgk2 ikn kt tepi tasek..best2 part ni.ckp2 nn ikan..ikan2 ctu merindui kitorg..hihi..tgh2 syok borak2 ngn ikan2,pastu dptla kabar brite ade mmbe nak gune kete yg kitorg sewa tu..Dgn niat baik dihati zombi2 sume pn balik ke Uitm nk kasi kete tu kt mmbe...

Uiksss pjg lg la story neh..cane ekkkk ;p
___________________________________________________________________________________

Hehe ade garisan sat..tndenye rest ;p okek smbung blik erk...;p Rule kat uitm ni,student xbleh bwk masuk kete kedalam U or kolej & sewaktu dgnnye..Kitorg mule la pikir nk kelentong pak gad..cane nk bg kitorg msuk dgn nek kete n pas kn kete tu kat mmbe yg nk pkai kete kitorg ni..Tp ble smpai kt pondok Pak Gad cam bese r kene benti..mule r Nani3 n c Tatai ckp ngn Gad tu..ape yg alasan kitorg 2 bagi???hah ni la..kitorg ckp nk g ambik luggage kawan..hehe tipu ckit..kitorg ckp la..Pak Cik jap je 5 minit pastu kitorg patah balik..huhuhu..tp Gad tu ngn sedaye upaya ckp patah balik...

Yg kitorg ni ngn sume cam sengal2 badan ckit..xphm bahasela katekan..men redah terus jln jek msuk kolej..bkn patah balik pon...;p Pak Gad tu bengang r..cam ala2 kitorg neh terkureng asam jawe ckit r...Da smpai kolej ,nani3 kasi ler kete kat mmbe tu..Tp at last die plak kene tahan ngn pak gad...huaaaaaaaa ni part yg xbest neh...Bleh x aku smbung dilain kali..part paling bestttt dlm idop kitorg d cni ble kene Nani3 N TAtai kene jumpa Pak Gad...;p tggu erkkkk smbungannye..adiossssssss amigosssss ;p



~Nani3~~

Penantian 1 Penyeksaan...

ASkum..

Holaa sume zombie2 #kgpisang..terutama pade kepale2 nye Yati,Tatai,Nani3 n Lina..Selamat pulang ke tanah air.ekekeke..cm duk ober sea kan..mmg pon..;p

Nanti lame la kitorg sume xdpt masuk cenel cm sllu..msti r rindu gile nnt kt cenel kesayangan kitowg neh..haha..sbb pe mcm2 da jd n mcm2 jenis org kitorg jmpe dalam irc ni..bestla sbnarnye...Ni wat kitowg rndu nnt ble da blik rumah..

Hope dpt jmpe certain2 mmbe dari cni ble ktorg da blik..tu pun if adela..if xde..cm biase r..Manje N tatai jgn lupe dtg2 lawat aku kt Klia nun...hehehe...Busannn sbnrnye neh..

Pade sape2 yg bleh tlong kn..Aku nk mtk korg tolong2 tgkkn cenel yg xsberapa tu utk kitorg tmsuk kat server dalnet n malayirc..Okey..

Jadual flight kitowg adelah pd hari Rabu,14 hb 5 2008 bersamaan dgn besday seseorg staff malayirc..Kitorg nk Ucap siap2 erk if org tu terbace..Heppy Besday to Burning_Vans yg ke????haha xmo gtaw..Semoge success slalu n server korg maju la one day..Pape pon kn klu tdaye,kitowg support la eh...

APe lagi ekkk.byk tol lak pesanan lom balik ni..pade sape yg rase2 rndu ke ape nnt..mne la taw kn..hehe..sile2 la contact if ade no tu msg ke ape ke..Mnje,Tatai korg jgn diam lak nnt tem cuti..Kan kite oooo___Nak sebut nnt cm poyo lak kn..hehe..Idup #kampungpisang..huahuahua...

OKla stakat ni dlu aku taip..lgpon tgn tgh berat ni..rate2 da aku taip..hukhukhuk..Take taw sume..oK askum n Selamat bercuti Elina07,Nani3,Manjegurlz n Teratailayu..

-endz-

~Nani3~

Final Exam..tata cume..

hai olz..manje neh..lame gile rasenye x tulis blog kat sinie..hikhikhik..
dh mls sgt la nk update..lgpon line slow gile la..thanks la kat nani n tatai coz slalu update blog neh.. aku jek yg malas..

manje tulis neh pon sbb nk ucap samat tinggal wat sementara waktu..
skang ni dh nk final exam..pastu cuti sem..dh xdpt la nk online lagi..
/me xsuke g cc... kuikuikui..

nnti sem depan kite jumpe lagi dlm kampungpisang eh..'
sementara ktorg xde nie korang jgn la lupe meriahkan kgpisang neh..
ktorg baru bape hari x masok..kgpisang dh kosong jek..
sedih tau...

n di kesempatan neh..manje nk minta maaf kpd sape2 yg manje gado..yg manje tipu.. yg ade terase hati ngan manje..minta maaf sgt2 k..
bkn ape..ni kn dunia chating, so xnk la dedahkan diri lagi kan..skang ni dh mls sgt nk semunyik2 tau.. lantak la org nk ckp pe pasal manje..manje x kisah..
manje adalah manje... bkn org lain..huhuhu..

kla... jgn lupekan kiteorg eh mase ktorg x masok nnti..cuti sem nnti jom la jumpe..
ney nani n tatai ney.. sebok ckp nk wat gath..
plan la betol2..jgn smpi x jadi..hihihihi..
klu aku rajin..aku g k..
k da...
bye

salam sayang dari manjegurlz a.k.a teddybear a.k.a yatie``

Di MaNa KaMi..

Assalamualaikum....

Aloo Sume..NI NANI3...hehe ;p..adess ape ye nk dcakap..aku just nak update ape yg da lame x di update..psl #kampungpisang??mane kami sume ilang..ermmm xla ilang kemane..cume bz gile kami sume ni..mcm tatai,lina n mnje dorg bz ngn assignment yg bertimbun2..mcm aku lak Bz exam n kuiz..haha.

Bukan tu saje,mcm aku,tatai n lina...kami ni PMPP atau pon dgn name lain Pembantu Majlis Perwakilan Pelajar..mcm baru2 ni kami bz sgtla dgn karnival..tu r xsmpat msuk tgk n ceting ngn kawan2 kat #kampungpisang dalnet or malayirc...rindu gile gak kat sume..

Mcm sebelum kami terbz ni,rasenye byk bnde jd kat dlam cenel tu..cm mne gadohnye geng2 #kampungpisang ngan sape2 yang terlibat, teruk gak la...tp sume da kool down ok la..xnk r pjg2 kan..xbestla idop asek gado..Pade sume yg terlibat,KAMI MEMOHON MAAF ATS SALH SILAP..okey psni no more gado..;p

Ni dule setakat ni,nnt aku cite lagii..byk la nk dcite..pengalaman dapat jd dj kt malayirc radio la..pengalaman ape lagi ek..ade r.rhsieee..nt2 ek..ok nak g stdy da....oke jmpe lagiiii..askm..

~Nani3~

Dimana Sharlene?




Kejadian menimpa adik Nurin Jazlin masih segar dalam ingatan kita,kini mangsa terbaru kanak-kanak perempuan di culik, Sharlinie , 5 , atau dikenali sebagai Nini dilaporkan hilang kira-kira pukul 11.30 pagi semalam ketika bermain bersama kakaknya Sharliena, 8, di taman permainan yang jaraknya hanya 200 meter dari rumah mereka.

Antara yang menawarkan ganjaran ialah Timbalan Menteri Pelancongan yang juga Ahli Parlimen Petaling Jaya Selatan (PJS) Datuk Donald Lim Siang Chai yang melalui Pusat Perkhidmatannya, menawarkan ganjaran RM5,000 kepada mana-mana individu yang memberi maklumat sehingga terjumpanya kanak-kanak itu.“Saya harap masyarakat akan tampil memberikan maklumat dan kerjasama dengan polis agar Sharlinie dapat kembali semula ke pangkuan keluarga,” katanya kepada pemberita dalam program `Kembalikan Adik Sharlinie Ke Pangkuan Keluarga’ di sini malam ini.
Lelaki gila seks yang diberi gelaran lelaki kucing dipercayai terlibat.


Sila forward kepada teman poster adik Sharlinie ni..

MIRC...

Hi, ellooo, uii,Mohonk....ni la nick aku...bunyi cam x brape bes tp kdg2 bes gk..aku ske name ni sbb name ni apek sblh bilik aku yg cipta..(aku amek jeh)..Sebut psl irc ni br aku ingt. aku mula2 knl irc lam thn 98 kot.. mase tu nga study kt Poli Ipoh.Mse ni irc br lg wujud kot(x tau la kot aku yg lmbat tau).X kira la ape pon,yg aku tau irc nih mmg ley bt sume org syok(ketagih).Mase tu Mohonk lom ujud lg..(x igt nick lama).

Nk jadikan cite pernah aku x jd balik kg kerana irc nih.mase tu cuti sem, sume housemate aku da bla awal2 tggal aku sorng..(borin giler).. Lam dok tggu nk balik nek bas kol 8.30mlm, Ptg tu aku g la ceting2 lu.. punya la syok smpai x ingt mase nk balik..pastu ape lg, kelam kabut lar g bustand ,nk kt lmbat x juge aku da smpai sblm bas datang..punya la tggu(kluar janggut) bas tu. smpai kol 9 lbh x nmpk2.aku da bengang terus g kaunter wat keco2 ckit...Hampessss tol.ley plk diorng ckp bas da bla.. aku tye nape aku x nmpk bas, dr td dok tggu.diorng ckp aku lmmbt, bas tggu kt luar.. siot tol diorng nih.. bgtau la awal2,jenuh nunggu tau x????? Tmbh2 bengang aku. huhu..da r duit aku burn xkn aku nk tido ctu..lama gk dok pikir2 kt citu, cek duit ade cukup wat beli tiket KL..pe lagi, lam nk blik kg, ke KL lk jdnyer..arghh,,x yh citer r yg ni..

Mania aku kt irc ni mkin jd2 lk sampai la grade kt poli tu lam thn 2000 kot..pastu aku x lyn lg dh irc.. Ntah tb2 jd busan lk...+ mls gk..+ duit x brape hadeee..mase tu kn cet kt cc jew..Di pendekkn citer, lam ujung thn 07 aku da ade line tenet aku sendiri,hihihi bes tuh.lam dok2 men tenet tu tringat lak psl irc..nk tau ujud lg ke natang tuh...ye la da lm tggal..punya la try donload, upe2nye adelg...Pastu start balik la gaya idup ceting aku...Tp x bape bes cam dulu2..

Lam dok lyn2 lam kampung, 1ptg tu trpandang satu nick yg aku rs cam bes sgt.name tu? Hmmmm rahsia r... tp dak ni poyo giler.. poyo2 pon bes.. die yg knlkn aku kampungpisang... mula2 mmg boring gk. tp bl da lyn syok lk.. smpai skng da x lyn cenel2 len...mmmmmmmm.... nanti r sambung citer.. byk lg nih.. tp kene siapkn report aku lu uhuhuuuu...haaaaa..

Tq to Nani3,teratailayu,Manjegurlz... korang mmg besssssss!!!!nti r smbung erk............. Idop kampungpisang!!!!!!

~Mohonk~

ntah la..

hi olz..tatai here..mase cuti raye cine ari tu sminggu aku tak on9..biase a holiday kan..hahaha..snanye kat umah tade wireless pon..tapi ader rase windu sangat kat sume chaterz2..n member giler aku..hehe sape lagi klu bkn manje, nani3 n liena..mmg rase sunyi menjalani hari2 tanpe kampungpisang ku..hurmm..tapi korang sume bknye ingat kat aku pon..
mmm..kat sini aku nak mintak maap kat mohonk pasai that person yang kol ko aritu..n bkn maksud aku "lupe kawan" k..

afta da balik kolej trus manyak sangat test n assgnment..mmg tak sempat nak lepak kat cenel ku yang dirindui tu..then, arini aku baru dapat meluangkan mase lepak kat malayirc..mmm..rase cam tak sronok..sbb masing2 wat hal sendiri..busan giler..

time aku masuk malayirc ader 1 chaterz nick "Ros_putih"..mmg slame ni aku tak penah nampak nick tu kat sini..tp mungkin sbb aku da lame tak on9 kot..tgk dr ayat die cam tengah bercintun ngan awan..ape yang aku sedeh awan cam da laen jek..tak cam dlu..mungkin die nagh bhgie kot..
then, ble aku tanye die bleh wat bodo jek..mmm..ble da lame2 die cakap sume nak blame die..
aku pon tak paham ape maksud die sbnrnye..hurm..tak pe la..yang penting aku tamaw masuk campur dengan ape yang telah terjadi..to awan: tatai maintak maaf k klu ader tersalah cakap tadi..yang penting hubungan sume chaterz2 ok..tamaw gado2 ke ape..

1 day become my beday..huhu..rase cam tak sabar je nak tunggu ari yang bermakne tu..smaoge "die" ingat beday aku..wish je pon da cukup bermakne sgt bg aku..hahah..
sape2 yang nak masuk senarai wish aku nnti wish la erk..sure name korang ader dalam list..
hahaha..gediks lak kan..nway, dlm kegembiraan aku ni, aku rase sangat terharu akan kehilangan "sharlene"..terasa cam nak belasah je pencolek tu..but, sume ni terjadi ader hikmah disebaliknye..cume amat terkilan sangat klu ape yg terjadi kat nurin tu berlaku lagi..klu ader diantare korang yang kidnap budak kiut tu..aku merayu, tolong la pulang kan k..AKU AMAT MERINDUINYA.....

Olaa Olii!! Sile bagi perhatian


Askm...


Aku just nk inform pade sape2 yang nk tulis blog blehla berbuat demikian sebab kitowg kekurangan idea akhir2 ni..sape2 yang ade cite menraik leh la sent kt aku Nani3 di alamat ini :-p


nanie_vitalea@yahoo.com.my


okeh?




KARNIVAL JU KAMBOH!!!

ni aku nk wat promotion ckit psal explorace nnt.tgk notis kat atas ye..hehehe..sile la dtg beramai2 menjayakan aktiviti ini.terima ksihhhh ;p muahhhhhx

~Nani3_Cyg~

Ape cite mohonk...

aarrrrrggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...........................................awat dgn aku ari ni........................huuuhhhhhhh...

jenuh mikir tp x de idea gak nk taip pe,..........mungkin penat sgt kott. ye la ari ni balik lmbat...nk cet ngn member2 kt ym pon takde. da tido sume kott....haaaa... aku rase x cet ngn TATAI td... tu pasal xde idea kot..... bese time2 canni bdk sorg tu nga cet lg, tp x de lk ari ni....busan tollllllll.....kalo x clap nama dia INTAN(nama timangan ar ni supaya xnangissssss)...mmmmmm... pe lg ek??.

haaaaa..... ptg smlm aku ada cet ngan manje...dia ckp aku slalu wat skit ati dia.. heran gak aku!!!! ye la aku x wat pepe kt dia pon.. dia pnah ckp kat aku alam cet ni len ngn realiti tp...... ntah!! xtau nk story lk psl dia ni..aaaaa dia gtau lg, dia da x contact ngn black lg..pahtu dia sound lg kt aku.. lps ni ko lak x ske aku, x nk kwn ngn aku katenyee.... aku tye pasai pe x ckp lk... Heran bin ajaib ooooooo...compius akuuuuuuuuuuuuu.........pelik pelikkkkkkkk!!!!da ar, biarkn je la............

Nanie,,, Tatai,, hangpa p mano td..... sedey oo korng x de...borinkkkkkkkkkkkkeiii, melalok lak aku pg2 cengini.. pe da... p tido kn bagusssssssssssopsss... kn tggu subuh lu wei....arghhhhhhhhhhhh.....

~Mohonk~

Di banned...

Di banned plak dah…

ALOop all da zombie’s here!!! Arini aku nak cite pasal kitowg di banned dalnet..kne Kline..huhu..adess siot la..Erm xtau la cmne bnde ni leh jd..nk kate kitowg cari psl ngn sesape mmg ar xde da..lgpon kitowg pn xde mse ngn sume tu da..nak chatting biase n jd user biase jek..huhu ;p

Tp apekan daye kitowg yg mmg x berdaya gak,..org ckp klu kne kline tu jap jek..tp kitowg kne da lame..skit la ati gak..yela kat dalnet #kampungpisang kire ade gak mmbe2 kitowg..mneleh cmni..dowg pon tnye npe x msuk cenel..cmne nk msuk..da xleh nk msuk..ohoii hoi…

Xkn sbb kitorg move to malayirc dah nk jd problem..ni andaian kitowg jela..ntahla susah la sbnrnye nk fhm dunia irc ni..kdg2 rase cm berperang dalam real life lak..n musoh mmg ade dpn mate tp x nmpk..xpela banned la if tu da jd tgas..

Kami sume accept jela..tu kan da jd keje staff2 dctu…bkn xde smber lainkn..nnt kite usahakan la smpai bleh..wokeh..choww..tenkiu for all.harap2 unban la blik...assalamualaikum..bye2

~Nani3 Cyg~

OP yang bz...

askm n aloop..

Nani3 here!!!hehe..kite bertemu lagi dlm rancangannnnnn Kenali #kampungpisang..ekekeke..;p ala2 rncangan tb la laks..hihi..As u ol noe,kitorg sbg chterz n op (pasannn) adlh students sbuah universiti tutttt..kadang2 korg mgkin xkn nmpak nick kitowg terpacak kt cenel..ni sbb ape,besala ble sbut psl student,byk lagi komitmen yg ktowg kne seimbgkan..mcm sejak akhir2 ni n awal sem ni la kre,kitowg jrg dapat chat ngn mmbe#kampungpisang..mcm dlu tiap2 mlm havoc gak cenel tu walopon jmlah chatezz kite x smpai sploh owg.hakhakhak..xla bz tem tu n tu la pluang yg leh lpak2 lam cenel...sonok gakla n damn misz dat moment ;p tq guys..

Ble da buka sem bru,aku tau mmg rase addicted nk chtting mmg ade..tp apekan daye ade byk bende yg pnting kne selaikan..Bkn op2 jek yg bz,our mmberz oso bz sbb dowg 1 batch cm kitowg cntohnye,Hollow 88,pnjnyah-pink n gilakkkkk yg senior ckit..Sume ni student tmasukla Nani3,mnje,teratai n allina07 mmbe trbaru #kampungpisang..liena aku tolong pomot nie..byoR ekkk...hihihihi..Assignment,kuiz,presentation & aktiviti unvsti xyh ckpla..mmg leh wat ktowg pressure..tahap sUperR sayyyaa PAT PLOH!!tp smbil stdy smbil b'gumbira la ek..so kite enjoyyyyyy!!!ala2 put3..sumell..hehe ;p

Bak kate sesorg tu gakss,die nak kill kitowg dr irc if xstudy..adesss..tkut ar..hakhak..xpela kill pon kill la..nasihat yg bgune,kitowg akan ambk wahai2 senior2 ku.hihi..salute gak ar kat kowg,even da bjaye tp still dapat msuk jge server ygnampaknye mkin bkmbng n maju..huhuhu..adeii ape yg telah aku repekkan ni..ni la akibat blurrr..men hntam jek ape yg tlintas kat pale gemale nih.. ;p

Then kdg2 ade gakss free time afta da siap assignment n stdy...tp ape barriers yg wat kitowg xleh msuk cenel adalah sbb line wireless yg lembebs..line ni lmbab sbbnye sykt tu provide utk 1 negeri sarawak if xsilap..tu la aku asek dc2 jek..tmbah2 akunye modem cap ayam ckit,bak kate sowg mamat kat aku..hihi.ske2 ati ko jek erk..modem cap aym pon,leh gak aku smbg2 ngn korg di mlm ari..ekekeke.;) no hal la..sukur ler..;p

Tu jela cite aku mngenai kitowg yg bru msuk sem baru...umo mkn tua mkin byk tgngjawab upenye..lmrah idop..ape2 pon plzz stay with us untilll u can stay..xde pksaan.hehehe..guro2 bawak bhgie.ok tata sume mmbe2 from irc or fs,RETI,ms,& zwinky...ahakssss.ok chiowwwww dlu ek...

p/s : have a nice day!!!

~Nani3 Cyg~

busan...

malam nie manje masok kampungpisang..
busan je..dh x mcm dulu..hepy jew..skang dh sunyi...
nape eh..sedih nie...manje windu tau kampungpisang yg dulu...
emmm..

td manje,nani3 , teratailayu g shopping..manje nk cpt2 blik jew sbb windu kat kampungpisang..
tp bile dh sampai blik..kampungpisang sunyi je...gilakkkkkkk nape xon9 mirc lg...
mane g yg lain...mlm ni pon semut x masok lg..

dh busan sgt..manje tulis la blog nie...sbb manje windu kat mmbr2 kampungpisang...
pengakap pon dh lame x masok...nape eh?? bz sgt ke pengakap tue... esok teratai ade kelas.. so die dh tido awal..nani3 plak ssh dpt line internet...ish3..busan seyh...ape manje nk wat nie...
manje nk tito..tp x nagantok la...

skang nie manje ngah ym ngan black..die tlg manje download lagu2 yg manje suke..thanks black...sbb selalu tlg manje...huhuhu..black la yg selalu teman manje time manje sunyi..busan..die sentiase ade ngan manje la...emm black...thankz 4 being my frenz..

mane g dexter ngan burning vans nie...ape dorang wat smpai skang x masok cenel lagi...lame tol manje tunggu..kate nk ajar manje wat remote lagi..tipu je tau dexter nie..huhuh...burning vans pon ntah ke mane la menghilang..slalunye time2 mcm nie die dh msok...skang dh 1.21am...dexter n burning x masok lagi..hihihi...

ish..moshfire ni main buzz org plak..ko nk pe ha?
hihihi...ko pon busan gak ke?
nape ko x main kuiz....ckp pasal kuiz nie...ingat plak kat abg AKU...die pon xder kat cenel..
mane g sume org nie...

td aku ade ym ngan mohonk jap..biase la mohonk tue...ty pasal nani3 jela...
huhuhu...xde bnd lain die nk ty..die dh angau ngan nani3 kot..ape yg telah engkau lakukan pade mohonk wahai nani3 smpi die angau mcm tue..hihihih...

em..tu la..siang td sonok sgt..kn dh mlm2 mcm nie busan gile...
pg td manje,nani3,teratai layu n lg sowang mmbr kiteorg g jog..pnt weh..sempot aku..
pastu ptg td g jln2 plak...asik bjalan je x ingat dunie...

nk tulis ape lg eh..manje dh xder idea la...nnt bile2 manje rase manje nk tulis..manje tulis lagi...
bye...mizz u all...

Something 2 tell..

alohaAaAA...ni ade lg yg nak aku tambah..Time 1st kitowg ceting, kitowg mmg tataw cmne nak register nick..aku yg semangat sgt p la tnye kat #malaysianhelp...speaking oo kat ctu..tp ble da lame aku tnye ...aku kene kick n ban dari # malaysianhelp smpai skg...aku register pon ats bntuan org len..xgune ade cenel utk pertanyaan if xleh tnye...

Aku xtau nape..xkn tnye byk pon slah..kate tmpat bertanye..adeiii..aku pon xtau....then kitowg dgn xde protection for #kampungpisang n ourself invite menginvite la kejenye...ade 1 kes tem tu ade dak mnta op..then aku da gtau mnje jgn bg...tp mnje ni baikk..bg je kat dak tu..ape tjadi...sat2

rupe2nye dak yg bru msuk tu da dlantik oleh musuh2 kitowg..ape lagi sume kne kick..hahhaha...aku lg la xleh invite ke cenel coz lum register....al-kisahnyee..tp from da time being..aku pon start mentelaah irc n dalnet...smpai stdy pon kmne..tp still jge my result beb..dont worry..tp xla teror at least i noe somethng yg xpnh aku tau sblm ni..ilmu tmbahan la kire.....

Then kitowg slalu on9 tgh mlm la sbb line ok ckitttt...tp kan ble mlm2 ramai je spy2 yg dtg..best gak tem dowg wat flood...rase cm femes gileeee cenel #kampungpisang...bkn slalu nk dpt publisiti murahan ni...,tmbah2 kat cenel yg femes lak tu..ahakkksss....tp aku la antara yg plg wat tataw ckit bab2 gado ni sbb tem tu pn bz ngn final exammm mne de mse nak lyn bnde2 ni...

Pas cuti sem n blik semnjg...aku msuk lgi mylovely cenel ni..tp aku rase cm agak sedeyy coz ape...sorg pon xde..sume pon cuti...mklumla kbykan chaterz2 #kampungpisang ni student..Ble cuti sem ape lagi kire time enjoy abehlaaa...yg jge cenel tem tu if xsilap, gilakkkkkkkkk,pnjnyah-mrh-jmbu,pengakap,sape lgi erkkk aku xpasti,..eheh lupe lak mstilah aku Nani3...mnje n teratai pon xleh msuk tem tu..nape? u ask them k..hehehehhe..;p

ni just my story..just read it...hehheh..aku pomot gile wei cenel ni..asal ade org pm aku..msti aku bls nyeee..tp aku bls text ni JOM JOIN ----------> #kampungpisang ------------<@@@@@... nila keje aku,menginvite org..most of da time gakla aku invite..heheh..tp xgak pnuh2 cenel..tp atleast we hv our own chatez now n bkan bot2, mmg user yg sbnar..hehehe...tq guys...after invite yang akn jd penyambut tetamu mstila my frens 2 org ni or chaterz lain...dowgla yg lyan..Kononnye ni la strategi kitowg..;p mklumlah sume blaja mangement kn..ape lgi...heheh

Skang kire mju ckitla cenel ni walopon xramai..tp kitowg epi cet among us...ala2 dekat dhati gitu.wakkakaka..yg mne2 chaterz bru join n skpale..kitowg mmg appreciate sgt n hope sgt stay with us..ahaksss mcm nak kmbgkan business kn..nnti2 kan kite wat gath ye!!!hope 2 see all of u soon..muahhhhxxxxxxzzzzz..ok cya!!! ~Nani3 Cyg~

bilik teratai terkunci

12/1/07 7.10 pm

mase nak g dinner..afta teratai da kuar bilik nak g dm=dewan makan tbe2 poket teratai terase ringan.rupe2nye kunci bilik tertinggal..afta mamam, kami po g a rumah RS=resident staff.tapi malangnye RS tade..huhuhu..terharu gak sbb laptop aku ader kat dalam bilik tu, risau beb sbb skarang ni tgh hot kes curik2 laptop.huhu da a tak dapat cet..aku g lepak bilik nanie..then, da lame sket si mohonk plak ajar care cam ne nak bukak pintu..soh amik cad la..da tu kecoh 1 level kami..huhu..tapi pintu bilik aku tu mmg ketat nak mampos..stlh merenung bilik aku tu dari bawah, nanie bercadang utk jadi spiderwomen..hahahhaha

sblm nanie panjat tu kami wat warmup sket.men lompat2 katak n lari2 cucu..
then, dengan langkah kanan nanie meneruskan perjuangan die utk bkk pintu bilik aku tu..
manje ngan aku jadi backup klu die tergelincir ke ape..
dan kami sedia menyambut nanie klu2 terjatuh..

dengan izin Tuhan dan berkat doa ayah serta bonda, nanie selamat memasuki bilik aku melalui tinggkap..serta berjaya membuka pintu bilik aku yang terkunci..

salut a nanie, 1st student gading panjat tingkap..tenkiu2 kepada sume yang tlh membantu..

pengajaran= cek poket suar sblm kuar bilk

Manjegurlz..

Assalamualaikum.. xjawab dose..
Name aku yatie..tp name manje nie wujud mase aku form5..
member2 aku g panggil aku manje..n name aku ade kg kat dalam tandas sekolah aku..
wakakakakaka... sampai la skang name tu melekat kat aku..
aku nie x manje pon..panas baran n kuat merajok ade la..huhuh..

aku start chat kat mirc ni mase aku form4..time tu parents aku baru beli laptop n baru pasang tenet kat umah..ceting sakan la aku..hehehe..subuh baru aku tido..sebulan je kot aku gile ceting nie...pastu aku dh x chatting lagi...

bile aku masok uitm part3 baru la aku start chatting balik..fuh..mmg sonok gak r chatting nie..
tp bile dh gado2 tu yg x sonok..mcm ape2 ntah siap nak gado2 dlm chatting..cube bygkan klu nie realiti..hancur dunia nie weh nk berperang je..hahaha..peace...

aku yg cadang nk buat channel tu..pastu nani3 yg bg name kampungpisang tu...ntah mane die dapat idea..hahaha..ok gak name tue..jelez wo org kampung tgk..siap nk gado2 lg..huhuhu..lame2 channel nie kekal la smpai skang..dh 4 bulan kot channel tue..

mase first aku masok aku rapat ngan pengakap..die ok r..sempoi je..selalu tlg aku jage channel nie...slalu gak borak2 ngan die..best r kwn ngan die..
pastu rapat nagn semut n antemon plak..aku suke kwn ngan semut sbb die suke lagu jiwang2 same mc aku..kiteorg slalu nyanyi same2 kat channel tu..antemon plak kwn semut,,aku pon suke kwn ngan die..tp antemon x slalu join cenel nie..

aku kawan gak ngan gilakkkkk..penjenayah..hollow88..dorang mmg sporting gile..byk bg support kat aku time channel ni kene serang..hehehe..korang mmg best...

skang aku rapat ngan black363..
aku baru kenal die..die ckp die suke aku..emm..xsangke la plak..
aku pon suke kwn ngan die..die baik..caring sgt kat aku , slalu sgt topupkan aku..tp aku x minta pon die wat sume tue...aku pon xtau..black..manje nk ucapkan time kasuh byk2 sbb caring sgt kat manje nie...manje suke kwn ngan black..

ade lg mbr2 aku,awan or dexter... n burning vans...
dorang ni pon best...awan..thank byg tolong manje..byk ajar manje nk wat remote tue..
hihihi..sebelum nie manje xtau pon benda alah tue..ehehehhe..burning plak..manje baru sgt2 kena die..thanks jd kan manje sop kat channek try tu walaupon channel tu kosong je..hehehe..

pade sape2 yg manje x citer tue...xbermakne manje lupe...abg AKU thanks supprt manje walaupon kite baru kenal..satu je manje nk cakap kat abg..jangan main kuiz klu manje ade..xadil!!abg main tipu...hehehehehe...

kla korang sume..penat seyh...nnt manje cite lagi kat korang..love u all....

teratailayu

halu olz,
aku teratailayu.ha?cane aku dapat name ni??ntah a, actually sbb aku darjah 5 klas teratai.layu tu saje penyedap ayat.name betul aku nurdamia syaheela bt. abd rahman.aku ni act. tak minat pon ceting2 ni,but slalu nengok manje n nanie duk galak2 je depan laptop.aku pon join a.lgpon dat time aku ngah tensen nak final part 3.da lame2 tu best gak,tak lah aku ngadap buku jew..hahah

tapi yang aku pelik masok cenel kampung je sume nak cari gaduh ngan aku..ntah ape yang malang sangat ngan name teratailayu aku pon tak tau.mmg ni dunie ceting je, bt 1 day tu aku gaduh ngan op kampung ='petrorians'die marah sangat2 kat aku coz aku invite org masuk cenel kampungpisang..aku pon tak kisah la..tapi die cam amik siyes gle macam gado btl2..sampai ader 1 ayat die tu membuat aku sakit hati yang teramat sehingga air mataku menitis..nasib a de manje n nanie..hahah..ble aku ingat balik aku rase klaka sangat..ye a dalam ceting pon nak nangis..

aku ni tak tau sangat pon pasai irc..juz support kampungpisang utk enjoy2..sejak kampungpisang ditubuhkan aku asik dok lepak bilik nanie.port aku kat katil paet dulu..da lepak lame kat situ sampai kul 3-4 pagi aku da takut nak balik bilik aku..hahahah..nanie n manje slalu jadi mangse temankan aku g amik tilam, bantal, slmut and bulat bucuk aku..hahah..
tapi aku la yang slalu tido awal dr diorang..lagi klu sok ade klas..pastu ble da pagi aku mmg 1st bangon..aku mmg geram ngan manje coz slalu tamaw bangun.wlu da berkali aku kejutpastu kene tunggu die g siap nak g kls..adehhh..alwayz late..

ape yang best kat kampungpisang??
ofcoz a sbb ader kami ber3..lagi..cenel ni open, heppning , sume stuff pon friendly and baik hati..hahahha..slalu orang yng kami invte pon mesti setia kat cenel ni..aku agak rapat ngan mohonk,black n awan..

mohonk ..
ni die cam sempoi2 bodo sket, rapat ngan aku sbb slalu nak usha nanie.klu aku cet ngan die mesti cet bende2 bodo cam taik idong, kencing n kaki busuk..tapi sume tu die yang mulekan dlu..aku layan je, sian tengok die..

black..
emm..as u olz know sbb nak rapat ngan manje..tak abih2 tanye pekembangan manje kat aku.. kekadang busan gak, tp die ok la..aku da anggap die cam abg kandung aku da..hahahahgeli gak dengar..

awan...
mmm..die slalu cite prob die, bout stadi, n espcially ex die tu..best dengar prob die tu..dari ape yang aku perhatikan die ni mmg sayang gle bapak lagi kat ex die yang curang tu.wlupon die slalu cakap 'dah lupekan semue'.die slalu bg aku tips2 mengarut..n sume yang tak spatutnye..tapi aku trime je la..klu cet mesti nak soh aku wat gedik2..hahaha..sampai aku da wat drama gedik yang bertajuk "buah tembikai"

pe lagi erk???harapan aku..
smge kampungpisang ni akan lbh maju dan terkenal diseluruh pelusuk dunie 1 hari nanti..n aku harap aku, nanie n manje tak ignore stadi ble join natang ni..jangan cet je..assignment tak siap2..heheheh..

Nani3

Assalamualaikum..& Helloo..

Aiii..org pgl aku nanie utk short form name pjg aku..Nick aku dlm irc ni Nani3....Aku mule b'jinak2 ngn irc ni senonye da lama since thn 2001 if xsilap..tem tu aku bru form 1..tp aku x la interest sgt mule2.Chatting n make my stuff tu jek...

After lame x join irc after a few years..aku pn msuk blik pas aku enter Uitm Sarawak..maklumla kitowg dapat wireless yg di provide oleh ntah syarikat mne tp yang penting namenye Deconnexion..huhu..mcm yg da dtrgkn sblm ni...1st aku msuk irc mstila aku msk cenel #kampung...maklumla da femes..tp tem tu aku msuk aku gune nick Put3..saje ske..tp aku kne bantai ckit ngn dak2 kat cenel tu sbb ape ntah.aku xtau.maybe nick tu pnah wat something wrong kat dowg...

Then utk xnk wat poblem...aku tkar ke name aku Nani3...tp still aku dpat poblem sbb sume nak tgk info n whois aku..tp yg poblem kt aku tem tu,aku gune laptop mmbe aku..emel n fullname die x tkar..aku lupe la tu..hazman n bla bla...then dowg kt #kampung assume aku pondan...alamak huh..xmgkin la..hehehe..

Tp utk pastikn aku bknla mcm dowg sgke aku bg la myspace aku...tem tu la mule knal ngan mmbe2 dari cenel #kampung..hehe..n still keep in touch coz dowg ni mmg sume besttttt..

About #kampungpisang...founder mnje..as u ol noe..name tu aku t'pkir automatically coz nak name yg agak pelik n sng nak diigt..so jdilah #kampungpisang...walopon kitowg kdg2 buat poblem kt certain2 cenel..kitowg x b'mksud pape..just for fun...huhu..tp ade lah yg t'ambik hati..tu no hal la..dunia fantasy yg agak menarik we guest utk dterokai.ahaaakkksss..

Skarang cenel kampungpisang kire ada branch dala...1 kat dalnet..1 lagi kat malayirc...kitowg kne say tenkiu tu Awan_Boyz @ Dexter coz byk mmbntu....xlupe gak pade pengakap wlpon ko byk musuh tp ngn kitowg still tlong..

Serius aku ckp...aku xnk gado ngn sape2 n aku sonok sgt knal ngn kowg...nak sebut name mmg byk..tp tnkiu utk sape2 yg aku invite n still support kitowg...nanti aku update lagi ape yang aku rase aku t'lupe nk cite....

oops sblm tlupe aku gak telah mnubuhkan cenel aku sendiri #Nani3...hehe..ni sbb pe lak...aku pon xtau tp just for making frends n stuff...1 lagi aku rase byk bnde yg nk kene blaja dlm irc ni,so aku xnk kaco cenel lain utk aku blajar2..aku watla cenel #Nani3...

Sape2 yg nak join cenel aku or kampungpisang..amat d'alu-alukan coz kitowg dlm usaha mnmbahkan chaterz cenel kitowg...ok...dats all for now..hope ape yg da tjadi dlm dunia fantasy ni kte wat kngan je la ek...Jgn disimpan dlm hati pade yg pnah d kick or ban oleh kitowg...ade ke??heheh.ntah lupe..ok assalamualaikum..adiossssssssssss..tata...~Nani3 cyG~

KAMPUNGPISANG

Hai.. first of all,thanks la kepade sape2 yg sudi bace blog nie..
aku manjegurlz and mbr2 aku nani3 and teratailayu nk cite sikit pasal kampungpisang.
Actually kampungpisang nie channel kiteorg kat mirc server dalnet and server malayirc..
klu ade mase chatting tue meh la join channel kiteorg..
kiteorg start wat channel nie october2007. manjegurlz founder..nani3 plak rajin cari guest untuk penuhkan channel kampungpisang nie..dh lame sikit..teratailayu plak join ktorg..die tlg majukan channel nie skali.. mcm2 jd time ktorg wat channel nie..siap ade yg nangis..hahaha..tu manje mmg xleh lupe la..

Mase mule2 join mirc kiteorg masok channel kampung..manje knl la ngan sorang mamat nie..
nick die pengakap..mesti korang nmpak la nick die klu korang join..manje rapat ngan die tibe2..
huhuhu..xsangke pengakap nie ramai musuh kat channel kampung tue..ntah mcm ne tibe2kiteorg leh gado ngan operator kampung tue and sorang minah nie.. nick die princezs..
gado punye gado..kiteorg kene kick dr kampung tue..

Dah bosan asik kene kick je..kiteorg cadang nk wat channel untuk ktorg je..
wujudla channel kampungpisang nie..mule2 kosong je channel nie..
kiteorg pon start la invite org..tp channel kiterog selalu kene serang ah..
org masok wat flood..huhuhu..tp ktorg x kisah pon..biaq pi la dorang nk watpe..
pastu ade la gak guest yg masok channel kiteorg n jd guest tetap. dorang tue gilakkkkkk,
hollow88,penjenayahmerahjambu,semut,mohonk.black363,awanbiru,dexter.kukukakikiriku or poqrie,antemon,ayie n ade lagi la...thankz r korang support channel nie.. klu aku ade xletak name korang bgtau aku eh..lupe r tue..huhuhu...

sejak ade kampungpisang nie kiteorg jd kwn..borak2 kat kampungpisang..
byk sgt kenangan kiteorg kat kampungpisang nie..gelak..nangis..gado..sume dalam kampungpisang.dulu kiteorg bodo sgt pasal mirc.pastu pengakap byk ajar kiteorg.. pandai sikit2 la..kiteorg dh tau la gak protect kampungpisang dr kene serang je..

dh dekat 2bulan channel nie..kiteorg dh maju sikit r.mcm gipang pon ade gak..
hahaha..gila jawatan..sume channel kiteorg minta op! bkn pe..nk seronok2 je..
baru2 nie kiteorg kenal awan..die ajak kiteorg join channel die..n join server die..
server malayirc.kat situ kiteorg wat channel kampungpisang..awan tlg masukkan bot org dalam tue.,nmpak la mcm ramai org..hehehe.. awan byk sgt ajar kiteorg mcm ne nk protect kampungpisang..dr sini la channel ni membangun..hahaha...best r kat server malayirc..
dorang sume sporting gile2..main kuiz same2..huhuhu...siap ade radio sendiri lg..
rasya jd dj.klu mlm2 awan plak jd dj..

uish..penatla...nnt manje sambung cite lg..bye...
Copyright © ZombiezZ